Rozkład dnia
6.00 - 8.00
Schodzenie się dzieci: zabawy dowolne, czynności porządkowe, praca indywidualna/ z małym zespołem o charakterze wychowawczym/ dydaktycznym.
8.00 - 8.20
Ćwiczenia poranne.
8.20 - 8.30
Przygotowanie do śniadania: czynności higieniczne, prace społeczno - użyteczne (nakrywanie do stołu).
8.30 - 9.00
Śniadanie, prace społeczno - użyteczne (sprzątanie ze stołu), czynności higieniczne po posiłku, w tym mycie zębów.
9.00 - 11.20
Sytuacje edukacyjne proponowane przez nauczyciela i dzieci (w sali, na powietrzu) sprzyjające wszechstonnemu rozwojowi dziecka z zastosowaniem zasady naprzemienności aktywności i indywidualizacji (z całą grupą, z zespołem i indywidualna).
Zabawy dowolne w sali/ na powietrzu.
Prace społeczno - użyteczne (przygotowanie i porządkowanie miejsca zabawy/ pracy w sali/ ogrodzie).
11.20 - 11.30
Przygotowanie do obiadu: czynności higieniczne, prace społeczno - użyteczne (nakrywanie do stołu).
11.30 - 12.00
Obiad, prace społeczno - użyteczne (sprzątanie ze stołu), czynności higieniczne po posiłku.
12.00 - 14.00
Różne formy odpoczynku:
- w grupie I - na leżakach (12.15 - 13.45),
- w pozostałych grupach np. relaks przy muzyce, słuchanie bajki.
Sytuacje edukacyjne proponowane przez nauczyciela i dzieci wyzwalające twórczą postawę i ekspresję dziecka (w sali, na powietrzu) z zastosowaniem zasady naprzemienności aktywności i indywidualizacji (z całą grupą, z zespołem i indywidualna).
Zabawy dowolne w sali/ na powietrzu.
Czynności samoobsługowe (rozbieranie się i ubieranie).
Prace społeczno - użyteczne (przygotowanie i porządkowanie miejsca zabawy/ pracy w sali/ ogrodzie).
14.00 - 14.15
Przygotowanie do podwieczorku: czynności higieniczne, prace społeczno - użyteczne (nakrywanie do stołu).
14.15 - 14.30
Podwieczorek, prace społeczno - użyteczne (sprzątanie ze stołu), czynności higieniczne po posiłku.
14.30 - 17.00
Rozchodzenie się dzieci: zabawy dowolne, praca indywidualna/ z małym zespołem o charakterze wychowawczym/ dydaktycznym (w sali/ w ogrodzie przedszkolnym przy sprzyjających warunkach atmosferycznych).
Czynności porządkowe.
Prace społeczno - użyteczne (przygotowanie i porządkowanie miejsca zabawy/ pracy w sali/ ogrodzie).